Sunday, November 7, 2010

buang tabiat....

hari ini mcm bese...xde ape sgt yg aku wt...cume ase down sgt2 ats sbb yg teramat bese dlm sejarah idup...so bg menghilangkn ase down yg sgt xbest itu aku melakukan 1 aktiviti yg agak n boley dikatakan buang tabiat....actually bkn la buang tabiat sgt pn tp ntah dlm mood yg tgh mcm siot ni tetibe aku jd rjin...itu bru dinamakn buang tabiat....aktivitinya ialah aku mengemas bilik aku n adk beradik aku...ceh,bunyi mcm byk je bilik kn pdhal 1 bilik jek...hahahha...(ok,sila sdiakn perkataan yg agak tidak sopan utk melegakan naluri anda ketika membacanya) yg plg best 2 aku rearrange blk....maka dgn smangat aku wt sorg2...mereka2 tgk aku pn pelik n xnk tgur...bukan ape..aku ni ble wt keje mula la muke aku ketika itu mcm nk mkn org....ngehngehngeh.....mula2 ngemas 2 mmg feel baik pny...dlm pale otak dh terpampang jelas kdudukan yg spatutnya bg perabot ataupun bot2 yg ade dlm bilik 2...tp yg mematahkn smangat aku 2 sbb tgh2 ngemas 2 tetibe aku jd mcm 1 binatang ni yg suke tergaru2...apekes...kcu tol....yg sememangnya aku ni alergi kt abuk...sbb 2 aku dh mcm itu binatang...ngeee....oleh itu sambil ngemas sambil aku menggaru muka aku,tgn aku dan smua tmpt yg ase gtl la...lupe aku nk gtau mase ngemas 2 aku ade sorg pbantu yg secara semulajadinya melantik dirinya sendiri menolong aku...die ni mmg baik orgnye...walaupun die org terpenting tp sanggup trun pdg tlg aku...mcm ahli politik nk raih undi tu...hahahaha....org yg dimaksudkn xlain xbukan adalah our little bos 2 la...hehehehe....die sgt mbantu aku dgn kata lain mbantu ngemas blk ape yg aku dh kemas ok...hahaha....agak geram dgn pertolongan beliau tp xpe...die la phibur aku...hehehe...tp die xtlg aku smpai siap sbb die giv up...die ckp kemas2 bkn keje laki....ok tipu...bos kecik kite 2 xleh ckp lg...hahahaha.....last2 dkt maghrib siap gak aku ngemas walaupun ade la aku kemas2 tipu2 ckit...hahaha...ape maksudnyer 2 bia la rahsia...hahaha....n then g mandi..yup itu wajib lpas acara mengemas ni....pasni lakukan aktiviti rutin....pas2 ape lg on9 la kje aku...eh lupa plak...tujuan utama aku resusun semula bilik itu sebab nk elakkn xcident...bukan ape...aku ni slalu xcident dgn pintu bilik aku 2 sbb bukaan die xluas sgt...so aku susun semula bg luas ckit...bia xde xcident lg tp klu berlaku lg xcident aku dgn pintu mmg aku ase pintu kene cabut je snang kn...hahahahaha...(cita2 yg xkn kesampaian)...dan yg bestnyer smpai skrg aku masih lg seperti 1 binatang itu...asik menggaru jek...padan muke ko...dh tau alergi g rajin xtentu psl apekes...nah skrg amik ko...hahahahaha......

gambar dilokasi kejadian

agak2 mcm ni la b4 ngemas
tp ni bkn bilik aku tu...ngeee....

tadaaa....ni la hasilnya lpas ngemas....
ok tipu lg...
nk gtau je mcm ni la bilik idaman aku...hehehehe....

note:ehsan gambar ini dikreditkan kpd en.google...thanx yer...=D

No comments: